hennestankar.blogg.se

Life

Publicerad 2014-03-16 00:10:00 i Common stuff,

Mitt hjärta brister
när jag tänker på alla barn 
och människoliv som har och 
blir dödade under abort. 
Jag tror att varje foster som 
har ett slående hjärta ska 
räknas som ett människoliv, 
tycker inte du det? Kolla in länken nedan.
//Sanna
 
My heart breaks and I find 
myself in tears when I think 
about all the children and 
human lives that were and 
are being killed under abortion. 
I think that every fetus that has a beating heart should be 
considered as a human 
life, don't you? Watch the link below.
//Sanna
 
http://faithtap.com/922/ward-miles-first-year/#t/922/
 

Kommentarer

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-03-21 03:03:40

Det är hemskt. Men jag som själv vart med om en abort ganska nyligen, Vet hur man måste resonera i en sådan situation. Jag har varken jobb, och inget jobb inga pengar. Och i dagens samhälle så får ungdomar ynkla 1050 eller 2573 kr att leva på. Det finns knappt jobb, knappt praktiker att få tag i. Visst, socialstyrelsen kanske hade hjälpt till. Men hade dom låtit mig haft kvar barnet då? Pågrund av min ålder? Jag ville inte riskera att dom kunde ta mitt barn ifrån mig. Och innan en abort, måste man verkligen tänka efter. För i 3e månaden måste man ansöka hos socialstyrelsen om en abort. Tänk, en 13åring som blir på smällen. Hennes föräldrar får inget veta, och hon måste göra en abort för hon har ingen inkomst och ingenstans att ta hand om barnet. Skulle en mor och fader utsätta sitt barn för en sån situation? Nej då tror jag att man väntar till den dagen då man har en fast inkomst o kan försörja ett barn. Jag mår fortfarande psykiskt dåligt av aborten. Jag var 16+ , alltså över 3e månaden. O var tvungen att ansöka men jag var säker vid mitt beslut. Redan 3 dagar efter hade jag inte min lilla bebis i magen längre. Det kändes förjävligt rent ut sagt. Men när jag tänker efter så hade inte bebisen haft det bra, jag hade inte haft råd att försörja bebisen när jag knappt ksn försörja mig själv. Ibland måste man tänka på nackdelen istället för fördelen. / din barndomsvän S

Svar: Ja, alltså det är otroligt hemskt när barn blir gravida(13 år), och jag kan inte föreställa mig hur hemskt det måste vara att ta abort när man är så ung. Men jag tror även att det finns alternativ, som att ge bort barnet för adoption så att det åtminstonde får leva. Det är ju upp till var och en hur man beslutar men jag anser att det är ett allt för vanligt sätt att gå tillväga här i sverige. Sen är det ju trots allt ett otroligt känsligt ämne. Tack för kommentaren, jag kommer ihåg dig väl, du får ha det så bra :)
Sanna Andersson

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-03-24 15:05:22

du måste ju vara vegetarian med tanke på att livs levande djur dör om du skulle äta kött, men djur kanske inte är lika viktiga som en två veckor gammal cell?

Svar: Jag är inte vegetarian, och nej jag anser inte att ett djur har lika högt värde som en människa.
Sanna Andersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Andersson

Jag är en kreativ tjej som älskar att umgås med vänner, sjunga, spela gitarr och leva livet. Följ mig i min vardag för inspiration, tankeställningar och tips, mm.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela